Közösségi média marketing vagy Social media marketing - az online marketing mozgatórugója a közösségi médiákban rejlik!

Közösségi Média Marketing – közösségben az erő, az online marketingben is!

A marketing és maga a reklámozás intézménye folyamatos változáson megy keresztül onnantól kezdve, hogy az első törekvések megjelentek. Az ATL kommunikációs eszközök, a direkt promóciók és a helyi, POS reklámmegjelenések egyre inkább háttérbe szorultak az elmúlt években – az internet megjelenésének és elterjedésének köszönhetően pedig a marketing egyre inkább átkerült az online térbe – később a közösségi médiák megjelenése pedig a kommunikáció irányát és módját is megváltoztatták. Ezekkel a változásokkal Neked is lépést kell tartanod, ha sikereket szeretnél elérni vállalkozásoddal!

 

Miben tudunk mi segíteni neked, közösségi média marketinged kialakításakor?

Előre szeretnénk leszögezni: nem adunk árajánlatot és nem végzünk munkát csupán a közösségi média marketing kialakítására. A komplex online marketing stratégia hatékonyságában hiszünk, és nem csinálunk olyat ügyfeleinknek sem, amit magunknak nem ajánlanánk!

 

Hozzá tennénk azonban, hogy cégünk már a közösségi web kialakulásakor jelen volt a piacon… Itt voltunk a kezdetekkor, és a változásokhoz való alkalmazkodás képességével ma is sikereket érünk el! Szakértőink és tanácsadóink minden nap kezelik hozzájuk rendelt, vagy épp ügyfeleik Facebook oldalát. Online újságainkkal összefüggésben 3 millió rajongót kezelünk a Facebook-on (ügyfeleink rajongóin felül), amelyből rengeteg tapasztalatot merítünk nap, mint nap – és ennek a tudásanyagnak Te is élvezheted gyümölcsét!

 

Ha szeretnéd közösségi média marketinged és komplex online marketinged fellendíteni, segíthetünk benne, tudnod kell azonban hogy nem vállalunk el munkát előzetes felmérés nélkül. Személyre szóló stratégiád egy online marketing audit során dolgozzuk ki, amely folytán felmérjük jelenlegi helyzeted, erősségeid és hiányosságaid – hogy megalapozott döntéseket tudjunk hozni!

 

Ha szeretnél velünk dolgozni, és szeretnéd tapasztalatainkat élvezni – kérd ajánlatunkat online marketing auditra!

 

 

A közösségi médiák és a közösségi média marketing kialakulása, egyediségei

Közösségi média marketing - social mediában az erőMielőtt rátérnénk a közösségi média marketing mai állására, tisztáznunk kell, hogy miért is alakult ez így – mik azok az egyedi vonások, amelyek erre a területre fokozottan igazak. Ehhez egy kicsit visszább nyúlunk az időben, egészen az internet marketing megjelenéséig.

 

Ne aggódj, nem eresszük bőlére a témát – hiszen a lényeg most itt nem az, hogy egy kis lexikális tudást adjunk át: sokkal inkább azért kell megértened, honnan indult a közösségi média, hogy megértsd jellegzetességeit is! Ez ugyanis a legfontosabb, ha stratégiát tervezel: a felhasználók ugyanis ezeket a felületeken egész máshogy viselkednek, mások a prioritások.

 

 

A korai évek online marketingje – a közösségi média marketing megjelenése előtt

Az internet térhódítása szögesen változtatta meg a marketing szakmát. Talán jobb kifejezés is az, hogy nem megváltoztatta: új szakmát teremtett. Az online fórumok kihasználása, az internet adta lehetőségek feltérképezése egészen új dimenziókat vázolt a marketing területén, hiszen megváltozott a kommunikáció iránya. Bár a kezdetleges próbálkozások az online térben is egyirányú kommunikációra következtettek (banner hirdetések), ez hamar megváltozott: az offline térben jellemző ATL típusú stratégiák egyirányú kommunikációja – amely esetében a cégek egy médiumon keresztül az információt egyenesen a felhasználóhoz továbbítják, aki csak a folyamat végén adott visszajelzést (vásárolt avagy sem) erről – nemsokára több kétirányú kommunikációvá változott a közösségi médiák megjelenésének köszönhetően.

 

Web 2.0 – a közösségi web megjelenése és hatása az online marketingre

A közösségi web megjelenésével fenekestül fordult fel a világ: az addigi egy irányú kommunikáció kétirányúvá vált. A felhasználók már nem csak fogadták az információt, de generálhatták is: egy csapásra mindenki szerkesztőjévé vált az online világnak.


Ezzel a magatartásformával együtt változott a marketing is: a közösségi média marketing mint stratégiai forma megjelent, és tért nyert magának – ahogy azt teszi a mai napig is.
Nem csak a kommunikáció iránya változott azonban, de annak jellege is – amelyet a mai nap is figyelembe kell vennünk online marketing stratégiánk kialakításakor: a közösségi média marketingben ugyanis az eladásösztönzés, a direkt marketing trükkök és a reklámok sokkal kevésbé hatékonyak. A közösségi média ugyanis nem ezért jött létre: ezeken a platformokon az emberek szórakozni, informálódni kívánnak, nem pedig reklámokat látni.


A közösségi média marketingben tehát a kommunikáció sokkal inkább szól a tájékoztatásról, szórakoztatásról mint az eladásösztönzésről – de ez így is van jól. A megfelelően generált tartalommal, a jól felépített tartalommarketing stratégiával úgy érhetjük el leendő célközönségünket, hogy ő sem érzi azt tolakodónak, sőt, ő maga kattints és olvas minket!


A megfelelő tartalom kialakításáról itt olvashatsz bővebben: tartalommarketing.

 

Közösségi média marketing platformok – mit érdemes, és mit nem érdemes beépítened marketing stratégiádba?

 

Közösségi média marketing platformok

A közösségi média marketing egy átfogó elnevezés, amely az összes közösségi média platformot tartalmazza. Fontos azonban tisztáznunk, hogy ezeket hosszú távon a stratégia kialakításakor nem veheted egy kalap alá: minden social media más és más jellegzetességekkel bír, minden platform más célözönség megcélzására jó, és ennek megfelelően minden közösségi média felület más kommunikációs irányvonalakat követel meg.


Teljes képet adni szinte lehetetlen a közösségi média platformokról, hiszen naponta jelennek meg újabb és újabb felületek. Szeretnénk azonban az alábbiakban összefoglalni a leggyakoribb felületeket, amelyeket közösségi média marketing stratégiád készítésekor mindenképp figyelembe kell venned!

 

 

Közösségi média marketing a Facebook-on: ami abszolút kötelező

Gondolom nem lep meg, hogy a közösségi médiák királyával, a Facebook-kal kezdjük a sort. A világszerte ismert és használt Facebook akkora teret hódított meg magának, hogy teljességgel kihagyhatatlan ez a platform, ha közösségi média marketinget tervezel – de igazából akkor is, ha nem.


A legszélesebb célközönséggel találkozhatunk itt, amely kiváló közösségi média marketing eszközzé teszi a Facebook-ot: gyakorlatilag mindenki jelen van már a platformon, és mindenki el is érhető. A legkevésbé talán a fiatal, tizenéves korosztály megszólítására alkalmas, náluk a népszerűség már eltolódott némileg az Instagram irányába, de azért még ők is aktív tagjai a Facebook-nak. Sokan gondolják emellett, hogy az üzleti élet résztvevőit a B2B szektorban nehéz itt megszólítani, ám ez csak féligazság: ezek a felhasználók a legtöbb esetben valóan passzívan vesznek csak részt a közösségi médiában (nem like-olnak, osztanak meg, stb.) – ám ettől függetlenül jelen vannak, és ha egy számukra érdekes, értékes tartalmat osztasz meg velük, arra ők is vevőek lesznek.


A Facebook, mint a közösségi média marketing központi platformja tehát minden célközönség megszólítására jó felület lehet, ha ki tudod használni. De ne feledd! Itt is a jó tartalom a király.

 

Közösségi média marketing az Instagram-on: képekben, fiataloknak

Az Instagram, bár hazánkban még nem örvend akkora népszerűségnek, dinamikusan fejlődik mint közösségi média, és nálunk is egyre elterjedtebb. Külföldön a helyzet ennél már előrehaladotabb állapotban van: az Instagram ott már élen jár és versenyben áll a Facebook-kal. Éppen ezért szektortól függően a legtöbb esetben érdemes alkalmazni a közösségi média marketing stratégán belül ennek használatát.


A platformon egyébként első sorban a fiatalabb korosztály van jelen, így ha célközönséged is ebbe a kategóriába esik, mindenképp érdemes stratégiába foglalnod használatát!


Közösségi média marketing más platformjai

A fenti két közösségi média platform kétség kívül a legelterjedtebb, érdemes azonban körülnézni jobba is a felületek között. A LinkedIn, a Tumblr, Google Plus, Twitter, YouTube, Flickr, FourSquare más és más célközönségek elérésére szolgálhat, így ezek meghatározása a közösségi média marketingen belül egyéni döntés kérdése.


Számos újabb és újabb közösségi média felület bukkan fel nap mint nap, így ezen a területen is rendkívül fontos a gyors reakcióidő, az alkalmazkodás képessége: ha Te reagálsz a leggyorsabban a közösségi médiában is, megelőzheted konkurenciádat!

 

A közösségi média marketing komplex stratégiában elfoglalt helye

Már a cikk legelején felhívtuk rá a figyelmet, hogy nem vállalunk csupán közösségi média marketing tevékenységet – az online marketinget komplexen kezeljük. Úgy éreztük azonban ez kisebb magyarázatra szorul: a közösségi média marketing egy kiváló eszköz, amely tökéletes kiegészítője más marketing eszközöknek – a legtöbb szektorban azonban közvetlen konverzióforrásként csak korlátozottan használható (természetesen nem minden termék/szolgáltatás esetén igaz, hiszen például a divatiparban nagyon is jelentős – de engedd meg nekünk ezt a kis általánosítást.)

Még fontosabb azonban, hogy ha még konverzióforrásként is tekintünk a közösségi média marketingre – akkor is célszerű azt mint egy részeszközt alkalmazni. Hogy miért? A titok itt is a komplexitásban rejlik, így nézzük a social mediák kapcsolatát más eszközökkel:

 

Közösségi média marketing és tartalommarketing – kéz a kézben

A tartalommarketing elemzésekor mindig kitérünk rá, hogy milyen fontos az elkészült minőségi tartalmat a felhasználók elé tárni. Hiába integetünk ugyanis zárt ajtók mögött: ha senkihez nem jut el a tartalmunk, nem sokra megyünk vele.

 

Igaz ez azonban fordítva is: ha nincs értékes, a célközönséged számára érdekes tartalmad amit megoszthatsz, úgy nem lehetséges a közösségi média marketing hatékony menedzselése. Nem elég ugyanis itt heti 1-2 összedobott content-et megosztanod! Ahhoz, hogy valóban lojális rajongótábort alakíts ki – pláne akik vásárolni is hajlandóak tőled – rendszeres, minőségi tartalmat kell szolgáltatnod.

 

A közösségi média marketing és a keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás teljesen független a közösségi média marketingtől – gondolhatnád. Azonban azt tudnod kell, hogy a hatékony keresőoptimalizáláshoz nagyon is szükséges a közösségi média marketing üzemeltetése is! A Google algoritmusa ugyanis a felhasználói élményt részesíti előnyben, annak pedig kiváló mérőszáma a közösségi média visszajelzések száma: a Like-ok, Plus 1-ek vagy épp retweet-ek mind azt sugallják a Google botja felé, hogy az adott aloldalon, landing page-en értékes, a felhasználók által nagyra értékelt tartalom található – és az algoritmus ennek köszönhetően előre sorolja a találati listán weboldalad is.

 

A sikeres keresőoptimalizáláshoz tehát elengedhetetlen a közösségi média marketing stratégia alkalmazása is! Ha többet szeretnél tudni a SEO-ról, kattints ide: keresőoptimalizálás.

 

A közösségi média marketing és a CPC hirdetések

Bár a Google AdWords CPC hirdetéseit közvetlenül nem befolyásolja a közösségi média marketing tevékenység (csupán a SEO-n keresztül), ugye nem kell bemutatnunk a Facebook hirdetéseket? A legnagyobb közösségi média platform igen kiforrott hirdetési rendszerrel rendelkezik, ahol többek között CPC alapú hirdetéseket is fel tudunk adni. A jó hirdetéshez azonban pontosan ismerni kell a platformra jellemző egyedi vonásokat is, hiszen a DM jellegű posztok itt sem lesznek képesek akkora elérést produkálni (a legtöbb esetben), mint az értékes tartalmak!

 

Ha szeretnél bővebben olvasni a fizetett hirdetésekről, kattintsi de: CPC hirdeétsek.

 

 

A Közösségi média marketing – amit stratégiád részeként kell kezelned!

A fentiekből már biztosan Te is érzed, hogy ez az eszköz sem állja meg a helyét önállóan teljes hatékonysággal: a közösségi média marketing eszközként a komplex online marketing stratégia része kell, hogy legyen: mintegy mozgatórugóként tereli a látogatókat a weboldaladra, mintegy adatbázisként építheted fel célözönségedből álló rajongótáborod és kommunikálhatsz velük.

 


Oszd meg!   



Legújabb cikkeink

Naprakész, friss hírek az online marketing világából

Tartalomból tartalommarketing az online marketingben

Megéri-e a tájékoztató célú tartalmakkal foglalkozni a tartalommarketingben?

2018-06-21 Cikkek Czifra Zsófia - marketing tanácsadó

Biztosan hallottad már a mondást, miszerint „minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár.” Hasonlóképpen gondolhatunk a tartalom és a marketing kapcsolatáról is: „Minden tartalommarketing tartalom, de nem minden tartalom tartalommarketing”. A tájékoztató jellegű tartalmak használata elsőre sokaknak unalmas, közönséges módszernek tűnhet, és azt a képet festheti az emberben, hogy a tartalommarketing nem is igazán hatékony taktika. Ez azonban óriási tévedés.  

Tovább

Tartalommarketing lépésről lépésre szállodáknak

Tartalommarketing, szállodád online marketing stratégiájának kulcsa

2018-06-21 Cikkek Czifra Zsófia - marketing tanácsadó

Mivel a turisztikai iparra meglehetősen heves verseny jellemző, elengedhetetlen, hogy a szállodák mindent megtegyenek azért, hogy továbbra is a mezőnyben maradhassanak. A digitális forradalomnak köszönhetően ehhez több eszközt használhatunk fel, mint valaha – a tartalommarketing ezen eszközök közé tartozik.  

Tovább

Keresőoptimalizálási alapok, keresőoptimalizálás lépései

Keresőoptimalizálási alapok 9+1 lépésben

2018-06-20 Cikkek Czifra Zsófia - marketing tanácsadó

Minden valamirevaló marketinges tudja, hogy a keresőoptimalizálás, azaz a SEO egy sikeres online marketingstratégia nélkülözhetetlen része. A tapasztaltabb versenyzőknek persze már rég óta megvan a bevált stratégiájuk, és pontosan tudják, hogy minden évben milyen változtatásokra lesz szükségük, hogy megtarthassák előkelő rangsorolásaikat (vagy akár feljebb kapaszkodhassanak a találatok között).  

Tovább


Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!