Keresőoptimalizálási tippek, optimalizálási tanácsok 2017-re


Keresőoptimalizálási tippek, optimalizálási tanácsok 2017-re

Íme néhány egyszerű SEO trükk, amivel nem csak a rangsorban elfoglalt helyeden tudsz javítani, hanem növelheted forgalmadat, közösségi követőid számát és az eladásokat is. 

Keresőoptimalizálás

Széles választékú kulcsszavak

Hány kulcssszóra szeretnéd ha honlapodat a keresőben az elsők között találnák meg? Egy? Kettő? Kevés. Növeld ezt a számot. Legalább 20-30 olyan kulcsszót kell találnod, amelyre a keresőben kiváló helyezést érsz el, és weboldalad a megfelelő tartalmat biztosítja a kulcsszavakra keresve. A Googlénak van egy remek kulcssszótervező eszköze, használd bátran. 

 

Elérhetőségeid legyenek frissek

Először is a honlapon található információk helyességét vizsgáld meg. A láblécben, kapcsolat, rólunk oldalon található elérhetőségek mindegyikét frissítsd, úgy mint telefonszám, email cím. Másodszor külső oldalakon található elérhetőségeid is legyenek mindig naprakészek. (Facebook oldal, Google Cégem stb.) Külső hivatkozásokat is érdemes átnézni, mert biztosan akad legalább egy, ahol elavult információkat fognak rólad találni.

 

Elég tartalmad van?

Nézd meg először a honlapodat, majd keress egy külső személyt aki szintén megvizsgálja azt. Eleget mondd el honlapod arról, amit csinálsz? Elegendő információt közöl termékedről, szolgáltatásodról? A látogatód minden kérdésére választ talál?
Egy valamire való online marketing ügynökség vagy seo szakember először megvizsgálja, hogy a weboldalad rendelkezik-e elegendő szöveges tartalommal. Ha nem, akkor minimum 500 szavas aloldalakkal érdemes első körben feltölteni a honlapodat. 
Össze kell vetni a kulcssszavakkal a honlap tartalmát. Minden kulcsszóhoz tartozik releváns landing oldal? Ha nem , akkor magától értetődik milyen tartalmakat kell készíteni az oldalra. 

 

Van elég külső tartalmad?

Ez alatt azt értjük, hogy szoktál-e közzétenni videókat a YouTube csatornádon, LinkedIn profilodon vannak e cikkek, Flickr felhasználói fiókodban vannak-e képek, vannak-e általad létrehozott cikkek egyéb portálokon. 
Ne csak a közösségi oldalakra gondoljuk, amikor azt mondjuk tartalom megosztás vagy külső link. Sokkal értékesebbek lehetnek az egyéb oldalkról származó linkek, márkanév megemlítés. Nem csak forgalmat növelhetünk ezáltal, hanem a keresőben elfoglalt helyünket is javíthatjuk.

 

HTTPS

A Google-nél elsődleges szemponttá vált az évek folyamán a biztonság. Honlapod biztonságossá tétele mindössze a tárhely beállításán múlik.. Egy SSL tanusítvány vásárlása és telepítése szükséges és máris remélhetjük, hogy a Google aktuális kereső algoritmusa jobban fog minket preferálni. 


Csekkold a versenytársak linkjeit

Készíts el egy rövid listát versenytársaidról majd vizsgáld meg, honnan szerzik linkjeiket oldalaikra. Majd tedd te is ugyanezt, helyezz el hasonló oldalakon hasonló visszamutató linkeket. 


Készíts hosszú, vonzó tartalmat

Bizonyos esetekben elég lehet egy 500-700 hosszúságú cikk vagy landing az oldalon, de sokszor ez nem elég. A Google egyre inkább azokat a tartalmakat preferálja, amelyek kielégítő választ adnak a kérdésünkre, érdekesek és értékesek, valamint a felhasználók elégedetten távoznak oldalunkról. 
A jövőben érdemes 1500 szó feletti tartalmakat generálni 3-4 képpel, esetleg egy videóval megspékelni, instagram vagy Facebook posztot beágyazni.  Tegyünk bele linkeket is, növeljük a látogatónk elégedettségét. 
Egy-egy kulcssszóra keresve általában a legjobb helyezést azok a tartalmak érik el, melyek a leghosszabbak. Persze a mennyiség ne menjen a minőség rovására, de törekedjünk a hosszabb tartalmakra.

 

Képek

Mielőtt egy képet feltöltesz, feltétlenül nevezd át. Elég rosszul mutat egy kep00123.jpg vagy tesztkep.jpg elnevezésű kép a honlapodon. A google és felhasználók számára is tudatni kell, hogy mi szerepel a képen. Érdemes az adott tartalomhoz illő kulcssszavakat használni. 


Visszajelzések és értékelések

Számos felületen van lehetőségük a felhasználóknak értékelni a weboldaladat, cégedet, tevékenységedet, termékeidet, tartalmaidat. A legkézenfekvőbb ezek a közül a Google+ és a Facebook értékelés.  Hány véleménye van a weboldaladnak? Hány pozitív visszajelzés érkezett? Tudnak e egyáltalán véleményt nyílvánítani a látogatók?


Figyelj a Google Analytics jelentésekre

Az Analyticsben mindent megtalálsz, amit tudni kell a honlapodról. Alapvető információk, látogatottsági adatok, információk a látogatóidról, szokásaikról, honnan érkeztek, mennyi időt töltöttek el a honlapon stb. 
Oldal tulajdonosként legalább hetente egyszer érdemes megnézni, hogy hány látogatód volt az elmúlt időszakban, mely oldalakat tekintik meg legtöbbször és milyen forrásból érkeznek. 
Rendkívül fontosnak tartjuk a konverziók mérését. Ha még nem állítottál be konverziót, célokat weboldaladon, akkor mielőbb tedd meg, hiszen ezzel mérheted online kommunikációd eredményességét. 


A legfontosabb statisztikák melyeket érdemes követni :

  • Mobil felhasználások százalékos aránya
  • Felhasználók demográfiai adatai
  • Valós idejű adatok
  • Közös keresőkifejezések (Search Console használatával)
  • Hivatkozó források

 

Ne félj a linkektől

Az elmúlt években sajnos sok helyről hallottuk azt a tanácsot, hogy ritkán és kevés, az oldalunkról mutató linket helyezzünk el tartalmainkban. Pedig az internetezési élmény akkor lesz egyre jobb és jobb ha ismeretlen tartalmakat fedezhetnek fel a felhasználók, ráadásul saját helyezésünket is segítjük így a rangsorban. 
Minőségi weboldalakra mutató linkeink segítik a látogatóinkat, mellyel növelhetjük saját hírnevünket és a találati listán való helyezésünket. Ha rossz minőségű weboldalra linkelünk, látogatóink rólunk is hihetik azt, hogy a mi weboldalunk sem egy, a legjobbak közül. Nem ciki tehát a jövőben sem például Wikipédiát linkelni forrásként.


Betöltési sebesség

A felhasználók minden kérdésükre azonnal akarják a választ. Ha várni kell, több másodpercet is akár egy oldal betöltődésére, akkor szinte biztos, hogy nem fogják kivárni míg megjelenik az oldal. Programozó segítségével számos dolog áttekintésével könnyen lehet segíteni a betöltési sebesség optimális elérését. 


Beágyazott video létrehozása

A videók használata robbanásszerűen megnőtt az elmúlt évek során, de még mindig tartogat újabb és újabb lehetőségeket. A legtöbb honlapon nincsennek beágyazott videók, pedig roppant egyszerűen meg lehet oldalni. Elég csak egy Youtube videót beilleszteni az oldalba és máris nőt a felhasználói élmény, az oldalon eltöltött idő, javítja a visszafordulási arány és ezáltal a keresők is jobban fogják preferálni tartalmunkat. 

 

Légy türelmes!

A keresőoptimalizálás (már akinek) egy roppant izgalmas dolog. Napról-napra nyomon követni azt, hogy a keresőben elfogalt helyünk vajon javult e és konstatálni a győzelmet remek érzés. Persze ne csak erre fordítsuk a drága időnket, de néha érdemes megvizsgálni hogy próbálkozásaink sikerrel jártak e. Apróbb módosítások okozta változás gyakran csak hetek múlva lesz érzékelhető a Google keresőjében. 


Aktív social media jelenlét

Gyakori vita tárgya az, hogy mekkora hatással van szociális médiában való jelenlét a Google rangsorra. A közösségi média aktivitások, mint például a lájkok, megosztások, elérések és megtekintések amit a felhasználók a különböző platformokon végeznek mutatja, hogy tartalmaid mennyire érdekesek. Kombinálva a kereső algoritmus többi szempontjával ez is befolyásolhatja a helyezést. 


Mobilbarát megjelenés

Magától kell értetődni annak, hogy weboldalad mobilon is legalább annyira élvezhető mint asztali számítógépen. Egyre többen, sőt lassan többen interneznek mobilró, ezért a keresők is azt az igényt szeretnék kielégíteni, hogy a felhasználók ugyanazt az élményt kapják egy reszponzív weboldaltól mint egy asztali számítógépen megjelenített honlaptól. 


Online marketing ügynökségi szolgáltatások

Havidíjas online marketing tanácsadás

Online marketing és PR tanácsadás kis- és középvállalkozásoknak Olyan kis- és középvállalkozások online marketing stratégiájának kidolgozását  és annak megvalósítását vállaljuk, akik nem vagy nem megfelelően használják ki az internetben...

Online marketing audit és stratégia kialakítása

Ha arra kérsz, keresőoptimalizáljuk oldaladat, ne kérd, nem tesszük! Ha arra kérsz, vezessük közösségi média oldalaidat, ne kérd, nem tesszük! Nem azért, mert finnyásak vagyunk, hanem azért, mert komplex online marketing stratégia nélkül nem érdemes...

Cégre szabott online marketing oktatás

Világszerte a cégeknek fel kell ismerni, sőt lépést kell tartani azzal, hogy olyan online marketing eszközök, mint például a közösségi média kommunikáció vagy PR megjelenések az eddiginél sokkal nagyobb mértékben képesek befolyásolni a fogyasztók...

Online marketing képzések és tanfolyamok

Online marketing tanfolyamok – kinek ajánljuk képzéseinket? Vajon Neked való online marketing tanfolyamaink egyike? Átadott ismereteinket mindenki tudja hasznosítani, aki munkája során bármely módon találkozik az online marketing eszközeivel, felületeivel....

Rólunk

Kik vagyunk mi?

Cégünket Máté Balázs vezető online marketing tanácsadó, egyetemi oktató alapította azzal a céllal, hogy a digitális világban eltöltött közel két évtizedes tapasztalatának segítségével, több tucat multinacionális vállalat és több száz KKV online marketig kommunikációs startégiájának tervezése és kivitelezés  alapján megbízóinak iparáguk leghatékonyabb digitálsiu marketing stratégiáját dolgozza ki.  Mára egy 14 fős, a digitális világ teljes szegmensét lefedő csapattá nőtte ki magát az 1998-ban elindult kezdeményezés. 

Miért más az MP, mint a többi online marketig ügynökség?

A Marketing Professzorok online marketing ügynökség szakemberei nem csak elméleti tudással rendelkeznek. Több éves tapasztalattal hátunk mögött tudjuk miről beszélünk, amikor azt mondjuk, online marketing. Mi nem ügyfeleinken kísérletezünk. Több, saját fejlesztésű honlapunk (11 online újság, több milliós olvasótáborral, 210 kísérleti tesztoldal) és hozzá kapcsolódó közösségi média felület (több, mint 2 millió Facebook rajomgó saját kezelésben) segíti kutatásainkat, melyekből leendő ügyfeleink profitálnak. 

Hogyan dolgozunk? Digitális marketing ügynökségi szolgáltatások A-Z-ig! 

Soha nem vállalunk részfeladatokat. Soha nem dolgozunk vaktában. Marketing audit keretében megismerjük a cégedet, felmérjük a piacot, megismerjük az alkalmazott marketing eszközeidet és azok hatékonyságát. Ezt követően kidolgozzuk a számodra legmegfelelőbb online marketing stratégiát. A tervezést követően, ha kéred, az elfogadott online marketing stratégiát teljeskörűen, vagy munkatársaiddal együttműködve megvalósítjuk és az eredményeket folyamatosan mérjük. 


Online marketing cikkek


Mitől lesz sikeres a videómarketing - 5 tippünk van rá!


Bár sosem szabad, hogy videómarketing kampányod célja a vírusszerű terjedés legyen, az ilyen videókat jelző „viral” kifejezés igencsak népszerűvé vált az elmúlt év során, mit több felrobbant. Sokszor olvashattuk már, hogy a videómarketing hamarosan a fogyasztói forgalom 69%-át teszi majd ki, vagy, hogy a mobilos videóhirdetések ötször olyan gyorsan terjednek, mint az asztali számítógépeken, és hogy a videót tartalmazó landing oldalak 800%-os konverziós növekedést képesek elérni.  

Videómarketingben a jövő, avagy a tartalommarketing átalakulása


A felhasználói szokások jelentősen megváltoztak az elmúlt évtizedben.. Egyre többen hagyják otthon laptopjaikat (asztali számítógépeikről nem is beszélve), hiszen ott lapul zsebükben okostelefonjuk (vagy táblagépük), ami bárhol lehetővé teszi a tartalmak elérését. A digitális technológia ráadásul olcsóbb manapság, mint valaha, így valóban semmi sem korlátozhatja azt, hogy az emberek bármikor, bárhol és bárhogyan felvegyék a kapcsolatot az online tartalmakkal.

8 tipp az egészségügyi weboldal keresőoptimalizálásához


Egészségügyben érdekelt céged van (Magánkórház, gyógyszeripari brand, magánorvosi rendelő) és szeretnél a Google találati listáján az elsők között lenni? Mutatjuk, milyen a tökéletes egészségügyi SEO és online marketing. Amikor a legtöbben meghallják a SEO, azaz a keresőoptimalizálás kifejezést, akkor általában automatikusan a kulcsszavakra és a linképéítésre asszociálnak. Habár ez...

3 érv a marketing kiszervezése mellett


Minden év kezdetén (vagy akár fél-, esetleg negyedévente) érdemes visszatekinteni az előző időszakra, és megállapítani, hogy üzleted mely részei működtek, és melyek teljesítménye hagyott kívánnivalót maga után. Eredményesek voltak erőfeszítéseid? Megtérültek a kampányokba fektetett költségeid? Teljes mértékben kihasználtad a költségvetésed által nyújtott lehetőségeket?

5 költségbarát stratégia, amikkel fantasztikus tartalommarketinget építhetsz


Melyik az a technika, mely jól kiszolgálja a keresőoptimalizálás a reputáció menedzsment és a közösségi média marketing eszközöket is? A tartalommarketing. Mutatjuk, miért! 

Tényleg szükséged van közösségi média menedzserre?


Minden mai cég tisztában van a közösségi média szerepével a marketingben, és legalább egy Facebook vagy Instagram vagy Tripadvisor cégprofillal rendelkezik. De egy dolog elismerni valaminek a hasznát, és egy teljesen másik dolog pénzt is kiadni rá. Valóban szüksége van egy kisebb cégnek is kinevezett közösségi média managerre? Nem elég a cégtulajdonosnak hétvégente rászánnia néhány percet a Facebook oldal kezelésére? Nem lehetne csak rábízni a gyakornokra?


Online marketing ügynökségi referenciák

Pontvelem.hu
77 Elektronika
Abbott
Akadémia klub
Alfatours
Alpinbike
BBS Trend Bútoripari KFT
Biztonság guru
Bohém étterem
Bond Rt
BRKLYN
Dunyha étterem
Gólvonal bisztró
EFEB Felnőttképzés OKJ szakmai tanfolyamok Budapesten
GSK
Indi-Go
Junior Vendéglátó Zrt
Kidbútor
MVM Ovit
Nelson Flotta
New York Cafe
Novetex matrac
Pannon Yacht
P'art Café
Pannon Kincstár
Puskás pancho
Kékharmónia
Spider
Symbol étterem
Számalk
Terra Herba
Tóterasz
Felcsiki Turbo
Kék harmónia
Városliget Cafe
Városliget rendezvény
Wannabee

Kapcsolat

Komplex online marketing ügynükség – Marketing és PR tanácsadás 

15 éves tapasztalattal rendelkezünk az online marketing területén. Komplex online marketing tanácsadást nyújtunk, melybe többek között a keresőoptimalizált honlapkészítés, keresőmarketing, pr tanácsadás, média vásárlás, kreatív anyagok elkészítése, közösségi média marketing, CPC alapú hirdetés kezelés tartozik . Hosszú távú együttműködés esetén a marketing stratégiában meghatározott rendszeres feladatok mellett, személyes tanácsadást és konzultációt biztosítunk.

 

Ha szükséged van egy fiatalos, mégis nagy tapasztalattal és naprakész tudással rendelkező marketinges csapatra, vedd fel velünk a kapcsolatot!

 

Marketing Professzorok Kft.

2100 Gödöllő, Kossuth u. 13. 3./41.

25194535-2-13