Kedvezményt adni vagy nem adni?


Kedvezményt adni vagy nem adni?

Nagyon régi kérdés, hogy vajon jó stratégia a kedvezményes értékesítést választani. Ez egy játék, aminek vannak győztesei és vesztesei is. Vajon rontja-e egy márka imázsát az, ha olcsóbban lehet hozzájutni a termékeihez egy olyan világban ahol egyre többen fizetnek egyre többet pusztán a márkanévért? Vajon vásárlókat vesztünk azzal, ha folyamatosan teljes áron kívánjuk értékesíteni a termékeinket? Vajon növeli a márkánk preztizs értékét az, ha folyamatosan magasan tartjuk az árát?

Kedvezmény, akció stratégia

A recesszió véget ér, a gazdaság a világválságot kiherveni látszik és ez a fogyasztási szokásokon is érezhető. A válság idején folyamatos akciókkal, kuponokkal igyekeztek a kereskedők megnyerni a fogyasztókat, aminek az lett az eredménye, hogy hozzászoktak a kedvezményes árakhoz. Egy része a vásárlóknak a mai napig a kedvezményeket keresi és nem hajlandó a teljes árat kifizetni. 

 

A legnagyobb márkák azt a stratégiát követik, hogy a  különböző termékcsaládokat hoznak létre a márkán belül és azokat különböző értékesítési csatornákon különböző demográfiai célcsoportoknak kínálják. Ebbe a stratégiába beleférhet az akció is , de az is, ha a magasabb árkategóriájú termékeket folyamatosan magas áron adják el. 


A vásárlói kultúra észrevehetően megváltozott az elmúlt évtizedben. A gazdasági válságot mindenki próbálta túlélni, ezért a fogyasztók egy része meglehetősen árérzékeny lett. Sok vállalkozás és vállalat kedvezményeket kínált azért, hogy a fogyasztókat vásárlásra bírja. A fogyasztók hozzá szoktak a nagy árkedvezményekre és sokan csak olyankor vásárolnak, amikor a legkedvezőbb áron jutnak hozzá a termékekhez. 

 

Miért adunk kedvezményt?

Számos stratégiai oka lehet annak, amiért kedvezményt adnak a vállalatok.  A pangás időszakában az akciózás új vásárlókat vonzhat be, akik eddig nem ismerték a terméket, de a kedvezmények hatására érdekeltek lesznek a vásárlásban.  Ha új ügyfelekkel, vásárlókkal sikerült megismertetni a szolgáltatásunkat vagy termékünket és visszatérő vásárlóvá válnak, akkor mindenképpen jó  döntés időszakosan kedvezményekkel csábítani. 

 

Miért ne adjunk kedvezményt?

Ha egyből kedvezménnyel indítasz, akkor a vásárló joggal hiheti azt, hogy nem bízol termékedben annyira, hogy azt fix áron el tudod adni.  Amint csökkented az árat az ügyfél elvárja, hogy a jövőben is annyiért jusson hozzá a termékekhez mint amikor kedvezményesen jutott hozzá. 

 

Mit tegyünk tehát?

Láthatjuk, hogy a diszkonátálás inkább rontja az üzletet és hosszú távon több fejtörést okoz mint amennyire megérné. De mégis mivel tudjuk akkor az értékesítést felpörgetni? 4 értékesítési tippel próbálkozhatunk :

1 Határozzuk meg az értéket
Helyezzük az előtérbe a termék USP-jét. Hangsúlyozzuk az előnyöket, milyen hozzáadott értékkel bír, miért jobb mint a versenytársak termékei stb.

 
2 Határozzuk meg a termék célközönségét
A marketing és az értékesítés számára fontos tudni, hogy ki a célcsoport. Ha ezt pontosan sikerül meghatározni és a felmerülő igényüket ki is tudjuk elégíteni megfelelő termékünkkel, akkor nem kell árkedvezményt adnunk.


3 Bízz a termékedben
Ha ismered annak tulajdonságait, előnyeit és bízol annak minőségében, akkor magabiztosan tudod eladni. Szintén kedvezmények nélkül. 


4 Bizonyíts
Beszámolók, esettanulmányok, videók bizonyíthatják a terméked előnyeit és minőségét. Az emberek hisznek a számokban, bizonyíts tehát nekik számokkal. 
 


Online marketing ügynökségi szolgáltatások

Havidíjas online marketing tanácsadás

Online marketing és PR tanácsadás kis- és középvállalkozásoknak Olyan kis- és középvállalkozások online marketing stratégiájának kidolgozását  és annak megvalósítását vállaljuk, akik nem vagy nem megfelelően használják ki az internetben...

Online marketing audit és stratégia kialakítása

Ha arra kérsz, keresőoptimalizáljuk oldaladat, ne kérd, nem tesszük! Ha arra kérsz, vezessük közösségi média oldalaidat, ne kérd, nem tesszük! Nem azért, mert finnyásak vagyunk, hanem azért, mert komplex online marketing stratégia nélkül nem érdemes...

Cégre szabott online marketing oktatás

Világszerte a cégeknek fel kell ismerni, sőt lépést kell tartani azzal, hogy olyan online marketing eszközök, mint például a közösségi média kommunikáció vagy PR megjelenések az eddiginél sokkal nagyobb mértékben képesek befolyásolni a fogyasztók...

Online marketing képzések és tanfolyamok

Online marketing tanfolyamok – kinek ajánljuk képzéseinket? Vajon Neked való online marketing tanfolyamaink egyike? Átadott ismereteinket mindenki tudja hasznosítani, aki munkája során bármely módon találkozik az online marketing eszközeivel, felületeivel....

Rólunk

Kik vagyunk mi?

Cégünket Máté Balázs vezető online marketing tanácsadó, egyetemi oktató alapította azzal a céllal, hogy a digitális világban eltöltött közel két évtizedes tapasztalatának segítségével, több tucat multinacionális vállalat és több száz KKV online marketig kommunikációs startégiájának tervezése és kivitelezés  alapján megbízóinak iparáguk leghatékonyabb digitálsiu marketing stratégiáját dolgozza ki.  Mára egy 14 fős, a digitális világ teljes szegmensét lefedő csapattá nőtte ki magát az 1998-ban elindult kezdeményezés. 

Miért más az MP, mint a többi online marketig ügynökség?

A Marketing Professzorok online marketing ügynökség szakemberei nem csak elméleti tudással rendelkeznek. Több éves tapasztalattal hátunk mögött tudjuk miről beszélünk, amikor azt mondjuk, online marketing. Mi nem ügyfeleinken kísérletezünk. Több, saját fejlesztésű honlapunk (11 online újság, több milliós olvasótáborral, 210 kísérleti tesztoldal) és hozzá kapcsolódó közösségi média felület (több, mint 2 millió Facebook rajomgó saját kezelésben) segíti kutatásainkat, melyekből leendő ügyfeleink profitálnak. 

Hogyan dolgozunk? Digitális marketing ügynökségi szolgáltatások A-Z-ig! 

Soha nem vállalunk részfeladatokat. Soha nem dolgozunk vaktában. Marketing audit keretében megismerjük a cégedet, felmérjük a piacot, megismerjük az alkalmazott marketing eszközeidet és azok hatékonyságát. Ezt követően kidolgozzuk a számodra legmegfelelőbb online marketing stratégiát. A tervezést követően, ha kéred, az elfogadott online marketing stratégiát teljeskörűen, vagy munkatársaiddal együttműködve megvalósítjuk és az eredményeket folyamatosan mérjük. 


Online marketing cikkek


Mitől lesz sikeres a videómarketing - 5 tippünk van rá!


Bár sosem szabad, hogy videómarketing kampányod célja a vírusszerű terjedés legyen, az ilyen videókat jelző „viral” kifejezés igencsak népszerűvé vált az elmúlt év során, mit több felrobbant. Sokszor olvashattuk már, hogy a videómarketing hamarosan a fogyasztói forgalom 69%-át teszi majd ki, vagy, hogy a mobilos videóhirdetések ötször olyan gyorsan terjednek, mint az asztali számítógépeken, és hogy a videót tartalmazó landing oldalak 800%-os konverziós növekedést képesek elérni.  

Videómarketingben a jövő, avagy a tartalommarketing átalakulása


A felhasználói szokások jelentősen megváltoztak az elmúlt évtizedben.. Egyre többen hagyják otthon laptopjaikat (asztali számítógépeikről nem is beszélve), hiszen ott lapul zsebükben okostelefonjuk (vagy táblagépük), ami bárhol lehetővé teszi a tartalmak elérését. A digitális technológia ráadásul olcsóbb manapság, mint valaha, így valóban semmi sem korlátozhatja azt, hogy az emberek bármikor, bárhol és bárhogyan felvegyék a kapcsolatot az online tartalmakkal.

8 tipp az egészségügyi weboldal keresőoptimalizálásához


Egészségügyben érdekelt céged van (Magánkórház, gyógyszeripari brand, magánorvosi rendelő) és szeretnél a Google találati listáján az elsők között lenni? Mutatjuk, milyen a tökéletes egészségügyi SEO és online marketing. Amikor a legtöbben meghallják a SEO, azaz a keresőoptimalizálás kifejezést, akkor általában automatikusan a kulcsszavakra és a linképéítésre asszociálnak. Habár ez...

3 érv a marketing kiszervezése mellett


Minden év kezdetén (vagy akár fél-, esetleg negyedévente) érdemes visszatekinteni az előző időszakra, és megállapítani, hogy üzleted mely részei működtek, és melyek teljesítménye hagyott kívánnivalót maga után. Eredményesek voltak erőfeszítéseid? Megtérültek a kampányokba fektetett költségeid? Teljes mértékben kihasználtad a költségvetésed által nyújtott lehetőségeket?

5 költségbarát stratégia, amikkel fantasztikus tartalommarketinget építhetsz


Melyik az a technika, mely jól kiszolgálja a keresőoptimalizálás a reputáció menedzsment és a közösségi média marketing eszközöket is? A tartalommarketing. Mutatjuk, miért! 

Tényleg szükséged van közösségi média menedzserre?


Minden mai cég tisztában van a közösségi média szerepével a marketingben, és legalább egy Facebook vagy Instagram vagy Tripadvisor cégprofillal rendelkezik. De egy dolog elismerni valaminek a hasznát, és egy teljesen másik dolog pénzt is kiadni rá. Valóban szüksége van egy kisebb cégnek is kinevezett közösségi média managerre? Nem elég a cégtulajdonosnak hétvégente rászánnia néhány percet a Facebook oldal kezelésére? Nem lehetne csak rábízni a gyakornokra?


Online marketing ügynökségi referenciák

Pontvelem.hu
77 Elektronika
Abbott
Akadémia klub
Alfatours
Alpinbike
BBS Trend Bútoripari KFT
Biztonság guru
Bohém étterem
Bond Rt
BRKLYN
Dunyha étterem
Gólvonal bisztró
EFEB Felnőttképzés OKJ szakmai tanfolyamok Budapesten
GSK
Indi-Go
Junior Vendéglátó Zrt
Kidbútor
MVM Ovit
Nelson Flotta
New York Cafe
Novetex matrac
Pannon Yacht
P'art Café
Pannon Kincstár
Puskás pancho
Kékharmónia
Spider
Symbol étterem
Számalk
Terra Herba
Tóterasz
Felcsiki Turbo
Kék harmónia
Városliget Cafe
Városliget rendezvény
Wannabee

Kapcsolat

Komplex online marketing ügynükség – Marketing és PR tanácsadás 

15 éves tapasztalattal rendelkezünk az online marketing területén. Komplex online marketing tanácsadást nyújtunk, melybe többek között a keresőoptimalizált honlapkészítés, keresőmarketing, pr tanácsadás, média vásárlás, kreatív anyagok elkészítése, közösségi média marketing, CPC alapú hirdetés kezelés tartozik . Hosszú távú együttműködés esetén a marketing stratégiában meghatározott rendszeres feladatok mellett, személyes tanácsadást és konzultációt biztosítunk.

 

Ha szükséged van egy fiatalos, mégis nagy tapasztalattal és naprakész tudással rendelkező marketinges csapatra, vedd fel velünk a kapcsolatot!

 

Marketing Professzorok Kft.

2100 Gödöllő, Kossuth u. 13. 3./41.

25194535-2-13