Hírlevél küldés - mit, mikor és hogyan küldj ki hírlevélben, hogy ne végezze leveled a kukában, vagy a spam-ek között?

Hírlevél küldés hatékonyan: ezt tedd és ezt ne tedd!

Te sem hiszel a hírlevél küldés hatékonyságában? Eddig nem, vagy csak elvétve, mintegy véletlenszerűen küldted ki hírleveleidet? Úgy gondolod, hogy a közösségi média és a keresőmarketing elterjedése után a hírlevél küldés már a múlté? Nos, ki kell ábrándítsunk: nem úsztad meg ezt a feladatot. A hírlevél küldés igenis fontos – csak nem úgy, mint régen. Segítsd online marketing stratégiád sikerét az e-mail marketing erejével, mi pedig segítünk, hogy jól csináld!

 

Az online marketing eszközök, ahogy az az értékesítési folyamatban lenni szokott, több módon ösztönözhetnek vásárlásra. Megszólíthatnak széles célközönséget, felkeltve a figyelmet és persze az igényt egy termékre vagy szolgáltatásra, építhetik a márkát a többszöri megjelenítésekkel, vagy épp lehet a régi vásárlókkal, érdeklődőkkel való kapcsolattartás egy kiváló eszköze is. Ezutóbbi funkció kiemelkedő eszköze a hírlevél küldés – amely azonban rengeteget változott az elmúlt pár évben.

 

Hírlevél küldés szabályosan – GDPR, és ami mögötte van

Mielőtt belekezdenél a hírlevél küldésbe rendszeresen, és magadra hoznál egy jó nagy büntetést, mindenképp nézz utána az érvényben lévő jogi szabályozásoknak. 2018 májusától ugyanis életbe lépett az EU által bevezetett szabályozás, a GDPR, amire Neked is ügyelned kell. Jelen cikkben nem célunk a GDPR teljes elemzése és ahhoz tippek biztosítása, csupán a figyelmed szeretnénk felhívni az adatvédelmi jogok megsértéséért járó bírságokra.


A GDPR ugyanis kimondja, hogy csak és kizárólag olyan személy adatait tárolhatod (és a hírlevél küldéshez erre szükséged lesz), aki erre kifejezett hozzájárulását adta. Fontos tehát, hogy a hírlevélre való feliratkozáskor a megadott adatok mellett elérhetővé tedd az Adatvédelmi nyilatkozatod, valamint beépíts egy olyan funkciót a feliratkozó modulba, ahol a felhasználó „kipipálhatja”, hogy valóban szeretne feliratkozni a hírleveledre. A helyes hírlevél küldésnek ez csupán az alapja – ami a jogi szabályozást illeti – ezzel mindenképp érdemes foglalkoznod, hogy elkerüld a büntetést!

 

Hírlevél küldés alapok és elvek, amelyeket ismerned kell a hatékony e-mail marketing felépítéséhez!

Hírlevél küldés alapok – azaz amire szükséged lesz az induláshoz

A fentiekben a jogi szabályozásnál már megemlítettük az egyik legfontosabb dolgot, amellyel rendelkezned kell a hatékony hírlevél küldéshez: egy megfelelően karbantartott e-mailcím listára. A „megfelelően karbantartott” itt egyrészt visszacsatol a GDPR követelményeire is, de nem csak jogi értelemben értjük ezt: fontos ugyanis, hogy valóban a célközönséget tartalmazza az e-mailcím listád. A játékokkal, lekövethetetlen módon szerzett listák ideje tehát lejárt! Az ilyen-olyan módon összegyűjtött vagy épp vásárolt listán lévő felhasználók ugyanis valószínűleg nem érdeklődnek olyan arányban Céged iránt, mint azt a hírlevél küldés megköveteli: ennek köszönhetően pedig könnyen spam listára kerülhetsz a negatív visszajelzések alapján.

 

A hírlevél küldéshez szükséged lesz továbbá egy jó e-mailező szoftverre is. Rengeteg ilyen található a neten, egy jól felépített honlap pedig kell is, hogy tudja, így erről többet nem is igazán írnánk.

 

A szoftveren belül szükséged lesz a hatékony hírlevél küldéshez egy jó sablonra is. Fontos ugyanis, hogy a kiküldött tartalom átlátható, figyelemfelkeltő legyen – ezt pedig folyószövegbe nem igazán fogod tudni megvalósítani.

 

Ahhoz, hogy a hírlevél küldés hatékony is lehessen, szükséged lesz rá, hogy elemezhesd hatékonyságod. A legtöbb e-mailező szoftver kínál is ilyen szolgáltatásokat: mutatják, hogy hányan olvasták vagy épp törölték a leveled. A megfelelő mérési funkciók használatával a Google Analytics is segíthet benne, hogy lásd, mennyi reakciót váltottál ki az emberekből hírleveleddel!

 

Ha pedig úgy érzed, hogy nincs ötleted, nincs időd vagy kapacitásod, esetleg szakértelem híján vagy, szükséged lehet egy jó marketinges csapatra is, aki irányítja helyetted ezeket a feladatokat. A hírlevél küldés csupán egy részfeladat, az online marketing eszközöket azonban nagyszerűen kiegészíti, így érdemes ezt is stratégiába foglalnod! Ha szeretnél hatékony kapcsolattartást fenntartani ügyfeleiddel, vásárlóiddal mi segíthetünk. Kérd ajánlatunkat online marketing stratégia kialakítására, és bízd ránk az online kommunikációt!

 

Hatékony hírlevél küldés? Kapcsolattartás célközönségeddel személyre szabottan, nem reklám!

A fentiekben kielemeztük a hírlevél küldés gyakorlati hátterét, de ettől még nem leszel hatékony. Ahhoz, hogy a hírleveleid ne a kukában landoljanak (e-mail címed meg a spam-listán), vagy ahhoz, hogy a hírleveleid valóban elolvassák, sőt, várják a felhasználók, ennél több kell.


Értékes, érdekes tartalmat kell szolgáltatnod. Gondolj csak bele: azzal, hogy ügyfeleid, vásárlóid e-mail címére, postaládájába helyezed leveleid, gyakorlatilag a magánszférájukba lépsz be. Itt pedig az emberek – főleg napjainkban már – nem szeretnek reklámokat olvasni. Persze vannak szektorok, amelyek bizonyos esetekben kivételt képeznek – de ott sem elhanyagolható, amit itt mondunk a hírlevél küldés sajátosságairól. Reklámok kiküldése helyett olyan érdekes, értékes tartalmat kell szolgáltatnod kifejezetten célközönségedre szabva, amelyet szívesen elolvas – sőt, akár várja is!


A személyes hangvétel, a személyre szabott tartalom és a rendszeres hírlevél küldés ugyanis sokkal hatékonyabb, mint azt hinnéd.

 

Most talán azt gondolod, hogy a Te cégednél lehetetlen havi szinten ennyi érdekes tartalmat generálni. Hidd el, sokan gondolják még ezt: hiszen nem is tudod, hogy ami számodra munka, és hétköznapi dolog – az másnak mennyire érdekes lehet!

 

Hírlevél küldés: tedd és ne tedd, néhány pontban

A jó hírlevél küldés 10 pontban – ezt tedd!

-    Hírleveledben célközönséged számára érdekes tartalmakat közölj.
-    Használj a weboldaladra mutató hivatkozásokat!
-    Rendszeresen, azonos időközönként küldd ki hírleveled.
-    Használj rövid bekezdéseket, átlátható szerkezetet
-    Kerüld a reklámot, hirdetéseket
-    A tárgy mezőt használd figyelemfelkeltésre úgy, hogy utalj a hírlevél tartalmára
-    Használj aktivizáló szófordulatokat, Call To Action gombokat
-    Mérd a teljesítményed, optimalizáld a tartalmad az eredmények alapján!
-    Ügyelj a külalakra, helyesírásra
-    Hírleveled legyen személyes hangvételű

 

A rossz hírlevél küldés 10 pontja – azaz hírlevél küldéskor ne tedd

-    ne küldj hírlevelet túl gyakran, zaklatásnak érezhetik
-    ne gátold meg a felhasználót a leiratkozásban, ha le akar, úgysem hasznos kontakt
-    ne küld csupán reklámokat, akciókat, vásárlásra való felszólítást
-    ne írj túl hosszú, átláthatatlan szövegeket
-    ne ígérj olyat a tárgy mezőben, amit nem kap meg a levélben
-    ne használj olvashatatlan, rikító, vagy túl kacifántos betűket
-    ne küldd ki az e-mailt úgy, hogy nem tesztelted le, olvastad át háromszor
-    ne küldözgess random időpontokban hírlevelet
-    ne használj elavult, nem élő hivatkozásokat
-    ne manipuláld az olvasót: felkiáltójelekkel, túl sok hangulatjellel vagy épp nagybetűs írásmóddal

 

 

 


Oszd meg!   



Legújabb cikkeink

Naprakész, friss hírek az online marketing világából

Tartalomból tartalommarketing az online marketingben

Megéri-e a tájékoztató célú tartalmakkal foglalkozni a tartalommarketingben?

2018-06-21 Cikkek Czifra Zsófia - marketing tanácsadó

Biztosan hallottad már a mondást, miszerint „minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár.” Hasonlóképpen gondolhatunk a tartalom és a marketing kapcsolatáról is: „Minden tartalommarketing tartalom, de nem minden tartalom tartalommarketing”. A tájékoztató jellegű tartalmak használata elsőre sokaknak unalmas, közönséges módszernek tűnhet, és azt a képet festheti az emberben, hogy a tartalommarketing nem is igazán hatékony taktika. Ez azonban óriási tévedés.  

Tovább

Tartalommarketing lépésről lépésre szállodáknak

Tartalommarketing, szállodád online marketing stratégiájának kulcsa

2018-06-21 Cikkek Czifra Zsófia - marketing tanácsadó

Mivel a turisztikai iparra meglehetősen heves verseny jellemző, elengedhetetlen, hogy a szállodák mindent megtegyenek azért, hogy továbbra is a mezőnyben maradhassanak. A digitális forradalomnak köszönhetően ehhez több eszközt használhatunk fel, mint valaha – a tartalommarketing ezen eszközök közé tartozik.  

Tovább

Keresőoptimalizálási alapok, keresőoptimalizálás lépései

Keresőoptimalizálási alapok 9+1 lépésben

2018-06-20 Cikkek Czifra Zsófia - marketing tanácsadó

Minden valamirevaló marketinges tudja, hogy a keresőoptimalizálás, azaz a SEO egy sikeres online marketingstratégia nélkülözhetetlen része. A tapasztaltabb versenyzőknek persze már rég óta megvan a bevált stratégiájuk, és pontosan tudják, hogy minden évben milyen változtatásokra lesz szükségük, hogy megtarthassák előkelő rangsorolásaikat (vagy akár feljebb kapaszkodhassanak a találatok között).  

Tovább


Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!