SEO - Forgalomnövelő keresőoptimalizálási tippek 2018-ra.

Célozd meg a Google találati lista első helyeit - Forgalommágnes SEO tippek 2018-ra

Lehetsz a világ legtehetségesebb tartalomírója, ha tartalmaid nem kerülnek a felhasználók szeme elé, akkor lényegében feleslegesen töröd magad a világklasszis cikkek írogatásával. Itt lép színre a keresőoptimalizálás, ami nem csupán a tartalmak láthatóságát segít javítani a kereső felhasználók számára, hanem ezzel lehetővé teszi azt is, hogy ezek a tartalmak azt a forgalmat (és profitot) generálják, amire hivatottak is. A SEO ugyanakkor egy állandóan változó terület, vagyis az elmúlt évek optimalizációs technikái ma már nem feltétlenül hatékonyak. Sőt, némelyik többet árt, mint használ!
 

Javíts a majdnem dobogós tartalmakon

Próbáld tökéletesíteni azokat a tartalmaidat, amelyek jól teljesítenek a keresőkben, de nem látványosan jól. Ezeket a Google Analytics Ügyfélszerszés > Search Console > Lekérdezések menüpontban keresheted meg. Itt állíts be egy speciális szűrőt, ami csak azokat a kifejezéseket mutatja, amelyekre az átlag pozíció nagyobb 10-nél.

 

Ekkor válnak láthatóvá azok a cikkek, amelyek csak egy kis karbantartást igényelnek ahhoz, hogy bámulatosan teljesítsenek. Egészítsd ki őket olyan elemekkel, amik segíthetnek a jobb rangsorolásban.

 

Figyelj oda a minőségre és ne feledkezz meg a videókról

Ha a keresőoptimalizálásról van szó, akkor minden esetben érdemes a minőséget a mennyiség elé helyezni. Ha webhelyednek sok oldala van, az még nem jelenti automatikusan azt, hogy annyival több embert is vonz majd be.

 

Gyakran megéri kiiktatni a rövid vagy semmilyen értékes tartalmat nem kínáló bejegyzéseket blogodról, hogy ezzel is javítsd a minőségi tartalmak arányát webhelyeden. A válogatás persze csupán az első lépés – a második új, jobb minőségit tartalmak készítése, amelyek az első mondattól kezdve megtartják az olvasók figyelmét.

 

A videók szintén kiváló tartalomtípusnak számítanak, ha a keresőoptimalizálásról és a felhasználók aktivizálásáról van szó. Ez azért van, mert egyre többen szívesebben néznek meg egy egyperces videót, minthogy elolvassanak egy cikket, ami ugyanennyi időbe telne.

 

Kérj visszahivatkozásokat és kínálj értéket

Gyakran megesik, hogy egy cég vagy vállalkozó nevét úgy említik meg egy tartalomban, hogy nem helyeznek el hozzá hivatkozást. Érdemes tehát nyitott szemmel járni (vagy jobb esetben rákeresni saját céged nevére, esetleg említésfigyelő szolgáltatásokat használni), hogy minél előbb rátalálj ezekre az említésekre, hiszen mindegyikük plusz SEO értéket képvisel potenciális visszahivatkozások formájában.

 

Ha ilyen említéseket találsz, akkor keresd fel az adott oldal szerkesztőit és kérd meg őket, hogy szíveskedjenek elhelyezni egy általad megadott hivatkozást tartalmukban – meglepően sokan szívesen teljesítik majd kérésedet.

 

A tipp másik fele szintén a minőségi tartalmakhoz kapcsolódik. Amennyiben cégedben megvan rá a kapacitás, fejlesszetek könnyedén használható, ingyenes online eszközöket különféle feladatok elvégzésére. Az ilyen eszközök rendkívül népszerűek tudnak lenni az interneten, és már az is sokat jelenthet a SEO-d szempontjából, ha csak egy bizonyos érdeklődési körben terjednek csak el.

 

Ösztönözd a felhasználókat

Koncentrálj a felhasználók bevonására. Akár egy régebbi bejegyzést frissítesz új információkkal, akár egy teljesen új cikket készítesz, a cél mindig az legyen, hogy minél több aktivitást válts ki az olvasókból – aktivitás alatt itt a tartalomhoz írt hozzászólásokat, a tartalom megosztását, az abban elhelyezett videók megtekintését és egyéb cselekvéseket értjük.

 

De mitől lesz egy bejegyzés aktivitásra sarkalló? Lássuk:

 

Legyen könnyen olvasható: Legyen a szöveg megfelelően tagolt, alcímekre osztott, használj rövid bekezdéseket és mellékelj kapcsolódó képeket. Mindez segít majd, hogy a szöveg könnyebben értelmezhető legyen, továbbá arra ösztönzi majd az olvasókat, hogy maradjanak hosszabb ideig az oldalon.

 

Tartalmazzon kapcsolódó hivatkozásokat a webhelyen belül: Igyekezz néhány releváns linket is elhelyezni a tartalomban, amelyek bővebben is kifejtenek egy-egy fogalmat vagy témát, esetleg választ adnak egy kérdésre, amelyet a tartalom felvet. A belső hivatkozások nem csak a visszafordulási arányt csökkentik webhelyeden, hanem segítenek a keresőmotorok robotjainak is annak feltérképezésében.

 

Használj LSI kulcsszavakat: … és válaszolj meg olyan kérdéseket, amelyek felvetődhetnek az emberekben a tartalom olvasása közben (nem minden kérdés válaszára kell linkelni, mint ahogy azt az előző pontban említettük). A plusz információ segít visszatartani a látogatókat, az oldalon töltött időből pedig a keresőmotorok látni fogják, hogy tartalmaid komoly értékeket képviselhetnek, ha az emberek nem kattintanak el róluk fél perc után.

 

Mellékelj változatos szemléltető eszközöket: Használj képeket, videókat, animációkat és egyéb elemeket is, amelyek értelmezhetőbbé teszik az adott témát (persze csak lehetőség szerint, és csak kapcsolódó elemeket).

 

Újítsd fel régi bejegyzéseidet

Akárcsak egy régi ház, egy régi blogbejegyzés is újra tündökölhet, ha elvégzed rajta a szükséges felújítási munkálatokat. Fontos észben tartani, hogy manapság nem elegendő csak megírni egy-egy bejegyzést, hiszen ezek rangsorolása az idő múlásával egyre visszább csúszhat az új SEO irányelveknek és az új, frissebb tartalmaknak köszönhetően.

 

Ha szeretnéd új életre kelteni régi bejegyzéseidet, akkor a következő mozzanatokat érdemes elvégezned:

 

  • Frissítsd az elavult, már nem pontos információkat régebbi bejegyzéseidben.
  • Használj új képeket, és cseréld le azokat, amik már láthatóan régiek vagy rossz minőségűek.
  • Írj alt címkéket a képeknek, vagy optimalizáld a meglévőket.
  • Írd át a régi címeket hogy megfeleljenek a jelenlegei SEO elvárásoknak.
  • Használj alcímeket azon posztok tartalmának felosztására, amelyek eddig csak ömlesztett formában léteztek.
  • Töltsd fel új kulcsszavakkal hiányos cikkeidet.
  • Ellenőrizd és szükség szerint fogalmazd újra az oldalak meta leírását.
  • Ellenőrizd az elhelyezett hivatkozásokat és cseréld le vagy töröld azokat, amelyek már nem működnek.
  • Bővítsd ki tartalmaidat plusz információkkal, mert a Google előnyben részesíti a hosszabb írásokat.
  • Olvasd át a szöveget és javítsd ki a helyesírási hibákat.
     

Oszd meg!   

Legújabb cikkeink

Naprakész, friss hírek az online marketing világából


Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!