8 tipp az egészségügyi weboldal keresőoptimalizálásához


8 tipp az egészségügyi weboldal keresőoptimalizálásához

Egészségügyben érdekelt céged van (Magánkórház, gyógyszeripari brand, magánorvosi rendelő) és szeretnél a Google találati listáján az elsők között lenni? Mutatjuk, milyen a tökéletes egészségügyi SEO és online marketing.


Amikor a legtöbben meghallják a SEO, azaz a keresőoptimalizálás kifejezést, akkor általában automatikusan a kulcsszavakra és a linképéítésre asszociálnak. Habár ez egyáltalán nem helytelen, a modern SEO valójában sokkal többről szól. 
 

8 tipp az egészségügyi weboldal keresőoptimalizálásához

Nincs keresőoptimalizálás stratégia nélkül

Sokszor látom online marketing auditokat tartva, hogy egy-egy cég azt képzeli, a SEO abból áll, mint a 2000-es évek közepén: linkmarketing, és on site beállítások. Ezek az idő elmúltak, a Google folyamatosan fejlődik, évente kb. 500 kisebb-nagyobb algoritmus váltást hajt végre. A keresőoptimalizálás nem egy egyszerű folyamat, legalábbis az, hogy eredményeket érj el, és itt az eredményeken konverziókat (vásárlás, ajánlatkérés stb.) értek. Sok keresőoptimalizáló cég kérkedik egy-egy eredménnyel, de az üzletet hozó SEO lényege nem az, hogy egy-két kulcsszóra az elsők legyünk a Google találati listáján, sokkal inkább az, mennyi konverziót eredményez ez a munka a legvégén. 

 

Manapság az analitika jelentős szerepet játszik a weboldalak rangsorolásának javításában, ezekbe pedig természetesen az egészségügyi weboldalak is beletartoznak. Ahhoz, hogy konverziókat ér el a SEO vagy AdWords, de bármilyen marketing munka révén, meg kell alapoznod az egészet a mérhetőséggel. Az online marketing kiváltsága a mérhetőség, ezt ki kell használnod. A számokat pedig monitoroznod kell, és tanulni belőlük. 

 

Keresőoptimalizálás egészségügyi weboldalaknak

Ha eddig kitartóan igyekeztél kulcsszavakat építeni, de nem azokat az eredményeket kaptad, amikre számítottál, akkor más a keresőoptimalizáláshoz kapcsolódó a rangsorolási szempontokat is meg kell vizsgálnod. Fontos észben tartani, hogy a keresőalgoritmusok nem csak a kulcsszavak relevanciáját értékelik, hanem az oldalon töltött időt, a visszafordulási arányt, a megtekintett oldalak számát, a nem működő linkeket, a kifelé és befelé mutató hivatkozásokat is figyelembe veszik – ez pedig csupán a töredéke az összes rangsorolási szempontnak.

 

A gondosan kiválogatott kulcsszavak alkalmazása tehát csupán egy része a keresőoptimalizálásnak. Szükséged lesz weboldaladat a felhasználókra is optimalizálnod, akik a keresőmotorok használatával találnak rá arra – a felhasználóbarát weboldal tehát rendkívül fontos.

 

Az alábbiakban a weboldal használhatóságának tökéletesítését tárgyaljuk meg. Kezdésképpen határozzuk meg, hogy mi adja egy weboldal használhatóságát, és hogy hogyan befolyásolja ez egy weboldal rangsorolását:

 

Egy weboldal használhatósága számos design elemet foglal magába, ezek nagy része pedig a konverziós arányhoz kapcsolódik. Íme néhány kulcsfontosságú elem, amelyek kihatnak a weboldal rangjára:

  • Hatékonyság: Sikerül elérniük céljukat az oldaladra érkező látogatóknak? Könnyen navigálhatónak találják weboldaladat? Gyorsan megtalálják az információt, amit keresnek?
  • Kezelhetőség: Szembetűnőek a cselekményre való felhívások (CTA-k)? Minél több időt töltenek az emberek az oldaladon az információ felkutatásával, annál kevesebb időt fordítanak annak „elfogyasztásával”.
  • Emlékezetesség: A weboldaladhoz társított kulcsszavak gyakran keresettek és könnyedén megjegyezhetőek? Ez azért fontos, mert így az emberek újra és újra visszatérhetnek weboldaladra, a visszatérő forgalom pedig pozitívan hat a rangsorolásra.
  • Probléma megelőzés: A hibás hivatkozások negatív felhasználói élményt eredményezhetnek, amit a keresőmotorok számára minden esetben rossz jel.

 

A keresőmotorok az olyan weboldalakat részesítik előnyben, amelyek felhasználóbarátak és hasznos információkat tartalmaznak. Nem csak a kulcsszavak mennyisége számít, hanem az is, hogy az adott oldal mekkora mértékű felhasználói interakciót generál.

 

A SEO rangsorolásra pozitívan hat, ha a látogatók tovább maradnak a weboldalon, több aloldalt és szekciót látogatnak meg rajta, és többször is visszatérnek rá.

 

Íme néhány elem, amelyekkel nem csak weboldalad használhatóságát, hanem keresőrangsorolását is javíthatod:

 

Kulcsszó kutatás 

A sikeres SEO és AdWords kampányok legfontosabb lépése a kulcsszavak felkutatása. A kulcsszavak ismerete az online marketing kommunikáció alapja. 
Mit jelent ez? Kulcsszó kutatás alatt próbálj olyan kulcsszavakat vagy kifejezéseket találni, amelyeket a lehetséges páciensek nagy valószínűséggel használnának weboldalad keresése során, majd döntsd el, hogy ezekből melyeket célzod meg. Itt ne csak a direkt kulcsszavakra gondolj. Példának okáért, ha egy reumatológiai magánrendelőd van, nem csupán a reumatológia megánrendelő és hasonló szavakra kell az elsők között lenned a Google-ben, de a problémákra is, amelyeket orvosolni tudsz. Mint mondjuk a hátfájás okai.  

 

Mi minden egyes projektünk előtt elvégezzük a kulcsszókutatást, ezek alapján építjük fel a  teljes online marketing stratégiát. Ez irányítja az AdWords és keresőoptimalizálási stratégiánkat, sőt ez beleszól a tartalomarketingen keresztül a közösségi média marketing kommunikációnka is. Ez az oka annak, hogy a Marketing Professzorok, mint online marketing ügynökség  csak komplex online kommunikációt vállalnak el. Erről részletesen itt írtunk: 

 

Keresőoptimalizálás cégednek olcsón?
Mire NE kérj ajánlatot és mire IGEN?!
 


Ideáis kulcsszavak meghatározása 

Ideális esetben az erre legalkalmasabb kulcsszavak azok, amelyekre sokan keresnek rá, mégis kevesen optimalizálnak rájuk, így nincs heves verseny körülöttük. Sajnos a versenytársaid nagy valószínűséggel ugyan ezt teszik a kulcsszó kutatási módszert alkalmazzák, így sok „egyszerű” kulcsszó veszíthet hatékonyságából. Főleg, ha marketing tanácsadó is segíti munkájukat… Erre az úgynevezett „long tail” kulcsszavak jelenthetnek megoldást. 

 

Fontos, hogy analizáld a versenytársaid online marketing tevékenységeit, és ezek javított, sajátos verzióit alkalmazd, amennyiben ezek segíthetik SEO stratégiádat.

 

Minőségi tartalom

Hasznos tartalom nélkül nem gyakorolhatsz eredményes SEO-t. Egy hatékony SEO stratégia kiépítése érdekében olyan tartalmakat kell készítened és publikálnod, amelyek vonzóak a célközönséged számára, és egyben keresőoptimalizáltak is. A releváns, potenciális ügyfeleket bevonzó tartalmak elkészítése egy stabil, hiteles brand kiépítésében rejlik.

 

Kutatások szerint a 2000-2 500 szó terjedelmű tartalmak valószínűleg jobb rangot érnek el a keresőtalálati listákon. Habár a terjedelem nem tartozik az elsődleges rangsorolási szempontok közé, és az „üres” szövegeket senki sem fogja élvezettel (vagy egyáltalán) végigolvasni, a hosszabb tartalmak lehetőséget biztosítanak több kulcsszó és hivatkozás elhelyezésére, és jó eséllyel a látogatók is több időt töltenek majd miattuk az oldalon.

 

Azért is tanácsos megnyerő tartalmakat készíteni, mert ezeket a felhasználók gyakran könyvjelzővel látják el. A Google Chrome böngészőben könyvjelzők közé helyezett oldalak pedig jobb rangsorolást kaphatnak a Google találati listáin. 

 

Oldalbetöltési sebesség

A legtöbb keresőmotor algoritmusa az oldalak betöltési sebességét is figyelembe veszi a rangsorolás során. A látogatók csupán néhány másodperc várakozás után elhagyhatják weboldaladat, ha az túl lassan tölt be böngészőjükben. Ez növeli a visszafordulási arányt és csökkenti a megtekintett oldalak számát – ezek pedig negatívan hatnak a rangsorolásra.

Néhány tanulmány arra enged következtetni, hogy a látogatók 40%-a visszafordul egy oldalról, ha annak betöltése 3 másodpercnél több időt vesz igénybe.

Oldalbetöltési sebesség ellenőrzésében a Google is segít neked, használhatod ezt az eszközt:

Page Speed Tools

 

Ha weboldalad sebessége nem a kitűnő, 90% feletti tartományban van, fordulj honlapkészítő cégedhez, ha nem tudják megoldani, keress másik webdesignert….

 

A weboldal sebessége számos módon javítható, például gyorsítótárazás használatával, a weboldal kódjának karbantartásával, a képek optimalizálásával és az átirányítások mellőzésével. A képek méretének csökkentése javítja az oldal sebességét, ahogyan egy VPN használata is.

 

Technikai optimalizálás

A Google, a Bing és más keresőmotorok úgynevezett „robotokat” alkalmaznak, amelyek feladata a weboldalak tartalmának és kódjának elolvasása. Amennyiben weboldalad nincs tökéletesítve technikai szempontból, a robotok számára kihívás lesz elolvasni és megérteni annak tartalmát, ami negatívan hat majd ki a rangsorolására. Fontos, hogy az alábbi technikai szempontokat ellenőrizd:

 

  • URL struktúra: Próbáld URL címeidet 100 karakter alatt tartani, használj kötőjeleket az alsó vonalak helyett és ne használj speciális karaktereket.
  • Cím címkék: Minden oldal rendelkezzen egyedi cím címkével, és igyekezz ezek hosszát 75 karakter alatt tartani. Ne felejts el releváns kulcsszavakat használni a címben.
  • Meta leírás címkék: Minden oldalnak legyen saját meta leírása, amely ne legyen hosszabb 160 karakternél – ezek célja az adott oldal tömör bemutatása.
  • Címsor címkék: A címsorok a weboldal HTML-jének részét képezik, és a látogatók számára is láthatók. Minden oldalnak rendelkeznie legfeljebb egy darab egyéni H1 címkével. A címsorok megfelelő használatával könnyedén feloszthatod tartalmadat, olvashatóbbá téve azt. A keresőmotorok nagyobb hangsúlyt fektetnek a címsor címkékben található kulcsszavakra.
  • Megegyező tartalom: Ez a probléma akkor áll fenn, amikor ugyan az a tartalom weboldalad két különböző URL-je alatt is megjelenik. A keresőmotorok nem feltétlenül tudják eldönteni, hogy melyik verziót kellene figyelembe venniük, ezért ez negatívan hathat ki a rangsorolásodra. Érdemes eltávolítani az összes extra verziót, és minden tartalomból csupán egyet meghagyni.
  • Strukturált adatok: A strukturált adatok lehetővé teszik, hogy különleges „markup”-ot alkalmazz tartalmaidban, amely segít a keresőmotoroknak megérteni annak típusát. A strukturált adatok továbbá lehetőséget biztosítanak arra, hogy úgynevezett kiemelt részleteket hozhass létre weboldaladon, amelyek aztán kiemelt helyen jelennek meg a keresőmotorok találati oldalain.
  • A befelé és kifelé mutató hivatkozások minősége: Hogy tartalmadat relevánsabbá tedd, kifelé mutató hivatkozásokat helyezhetsz el hiteles weboldalakra, ahol a felhasználók további információkat találhatnak az adott témáról. Ez nem csak oldalad hihetőségét és az oldalon töltött időtartamot növeli majd meg, hanem nagy valószínűséggel a keresőmotorok szemében is pozitívumként jelenik majd meg.

 

Videótartalom

Számos grafikai elem – ideértve a videókat és a képvetítéseket – tartalmasabbá tehetik a felhasználói élményt olyan módon, hogy az a lehető legjobban alkalmazkodjon a célközönséged ízléséhez. A videótartalmak egyre népszerűbbé válnak és egyre több felhasználói interakciót és beszélgetést váltanak ki.

A videótartalmakat alkalmazó oldalak 5%-os konverziós aránnyal bírnak a videókat mellőző 3%-os arányú oldalakkal szemben.

 

Mobil optimalizálás

A mobilbarát kialakítás épp olyan fontos az egészségügyi weboldalak számára, mint bármilyen más cég esetén is. A Google rangcsökkentéssel bünteti az olyan oldalakat, amelyek nem mobilbarátok. Egyre több és több felhasználó (köztük vannak a páciensek) éri el az online tartalmakat mobileszközök segítségével, ezért a mobilbarát kialakítás hiánya negatív hatással bír a felhasználói élményre és a konverziók számára is.

 

A fenti weboldal sebesség mérő mellett használhatod a Google másik eszközét is a mobil sebességed megállapítására: Test My Site

 

A mobilkörnyezet meghódítása nem feltétlenül kell, hogy egy reszponzív oldalban kimerüljön. A következő lépés például egy saját alkalmazás elkészítése lehet. A mobilbarát megoldások és a saját alkalmazás biztosítja, hogy szolgáltatásaid egy sokkal nagyobb célközönség számára elérhetők.

 

Közösségi megosztások

A Facebookon, Twitteren, Pinteresten, Google Pluson és más közösségi oldalakon megosztott bejegyzések száma is kihatással van a rangsorolásra. A közösségi megosztó gombok feltűntetésével nem csupán a közösségi megosztásokat könnyíted meg a látogatók számára, hanem a keresésekben is előkelőbb helyeken jelenhetsz meg. A közösségi megosztások ezen felül a vásárlói viselkedésre is kihatással lehetnek.
 

Forrás: http://www.matebalazs.hu/egeszsegugyi-marketing-seo.html


Online marketing ügynökségi szolgáltatások

Havidíjas online marketing tanácsadás

Online marketing és PR tanácsadás kis- és középvállalkozásoknak Olyan kis- és középvállalkozások online marketing stratégiájának kidolgozását  és annak megvalósítását vállaljuk, akik nem vagy nem megfelelően használják ki az internetben...

Online marketing audit és stratégia kialakítása

Ha arra kérsz, keresőoptimalizáljuk oldaladat, ne kérd, nem tesszük! Ha arra kérsz, vezessük közösségi média oldalaidat, ne kérd, nem tesszük! Nem azért, mert finnyásak vagyunk, hanem azért, mert komplex online marketing stratégia nélkül nem érdemes...

Cégre szabott online marketing oktatás

Világszerte a cégeknek fel kell ismerni, sőt lépést kell tartani azzal, hogy olyan online marketing eszközök, mint például a közösségi média kommunikáció vagy PR megjelenések az eddiginél sokkal nagyobb mértékben képesek befolyásolni a fogyasztók...

Online marketing képzések és tanfolyamok

Online marketing tanfolyamok – kinek ajánljuk képzéseinket? Vajon Neked való online marketing tanfolyamaink egyike? Átadott ismereteinket mindenki tudja hasznosítani, aki munkája során bármely módon találkozik az online marketing eszközeivel, felületeivel....

Rólunk

Kik vagyunk mi?

Cégünket Máté Balázs vezető online marketing tanácsadó, egyetemi oktató alapította azzal a céllal, hogy a digitális világban eltöltött közel két évtizedes tapasztalatának segítségével, több tucat multinacionális vállalat és több száz KKV online marketig kommunikációs startégiájának tervezése és kivitelezés  alapján megbízóinak iparáguk leghatékonyabb digitálsiu marketing stratégiáját dolgozza ki.  Mára egy 14 fős, a digitális világ teljes szegmensét lefedő csapattá nőtte ki magát az 1998-ban elindult kezdeményezés. 

Miért más az MP, mint a többi online marketig ügynökség?

A Marketing Professzorok online marketing ügynökség szakemberei nem csak elméleti tudással rendelkeznek. Több éves tapasztalattal hátunk mögött tudjuk miről beszélünk, amikor azt mondjuk, online marketing. Mi nem ügyfeleinken kísérletezünk. Több, saját fejlesztésű honlapunk (11 online újság, több milliós olvasótáborral, 210 kísérleti tesztoldal) és hozzá kapcsolódó közösségi média felület (több, mint 2 millió Facebook rajomgó saját kezelésben) segíti kutatásainkat, melyekből leendő ügyfeleink profitálnak. 

Hogyan dolgozunk? Digitális marketing ügynökségi szolgáltatások A-Z-ig! 

Soha nem vállalunk részfeladatokat. Soha nem dolgozunk vaktában. Marketing audit keretében megismerjük a cégedet, felmérjük a piacot, megismerjük az alkalmazott marketing eszközeidet és azok hatékonyságát. Ezt követően kidolgozzuk a számodra legmegfelelőbb online marketing stratégiát. A tervezést követően, ha kéred, az elfogadott online marketing stratégiát teljeskörűen, vagy munkatársaiddal együttműködve megvalósítjuk és az eredményeket folyamatosan mérjük. 


Online marketing cikkek


Mitől lesz sikeres a videómarketing - 5 tippünk van rá!


Bár sosem szabad, hogy videómarketing kampányod célja a vírusszerű terjedés legyen, az ilyen videókat jelző „viral” kifejezés igencsak népszerűvé vált az elmúlt év során, mit több felrobbant. Sokszor olvashattuk már, hogy a videómarketing hamarosan a fogyasztói forgalom 69%-át teszi majd ki, vagy, hogy a mobilos videóhirdetések ötször olyan gyorsan terjednek, mint az asztali számítógépeken, és hogy a videót tartalmazó landing oldalak 800%-os konverziós növekedést képesek elérni.  

Videómarketingben a jövő, avagy a tartalommarketing átalakulása


A felhasználói szokások jelentősen megváltoztak az elmúlt évtizedben.. Egyre többen hagyják otthon laptopjaikat (asztali számítógépeikről nem is beszélve), hiszen ott lapul zsebükben okostelefonjuk (vagy táblagépük), ami bárhol lehetővé teszi a tartalmak elérését. A digitális technológia ráadásul olcsóbb manapság, mint valaha, így valóban semmi sem korlátozhatja azt, hogy az emberek bármikor, bárhol és bárhogyan felvegyék a kapcsolatot az online tartalmakkal.

3 érv a marketing kiszervezése mellett


Minden év kezdetén (vagy akár fél-, esetleg negyedévente) érdemes visszatekinteni az előző időszakra, és megállapítani, hogy üzleted mely részei működtek, és melyek teljesítménye hagyott kívánnivalót maga után. Eredményesek voltak erőfeszítéseid? Megtérültek a kampányokba fektetett költségeid? Teljes mértékben kihasználtad a költségvetésed által nyújtott lehetőségeket?

5 költségbarát stratégia, amikkel fantasztikus tartalommarketinget építhetsz


Melyik az a technika, mely jól kiszolgálja a keresőoptimalizálás a reputáció menedzsment és a közösségi média marketing eszközöket is? A tartalommarketing. Mutatjuk, miért! 

Tényleg szükséged van közösségi média menedzserre?


Minden mai cég tisztában van a közösségi média szerepével a marketingben, és legalább egy Facebook vagy Instagram vagy Tripadvisor cégprofillal rendelkezik. De egy dolog elismerni valaminek a hasznát, és egy teljesen másik dolog pénzt is kiadni rá. Valóban szüksége van egy kisebb cégnek is kinevezett közösségi média managerre? Nem elég a cégtulajdonosnak hétvégente rászánnia néhány percet a Facebook oldal kezelésére? Nem lehetne csak rábízni a gyakornokra?

Hogyan válasszunk magunknak online marketing ügynökséget?


Manapság az ember minden feladatkörre talál magának marketing ügynökséget. Sok ügynökség kiváló szolgáltatásokat kínál, az őket alkalmazó cégek pedig hajlamosak több munkával ellátni őket, mint amennyivel érdemes lenne. Ennek egyrészt az a következménye, hogy az ügynökség képtelen minden ígéretet teljes mértékben betartani, másrészt pedig a megbízó cégnél az egész marketing részleg tönkre mehet egy ilyen rossz döntés miatt. Végül senki nem jár jól.


Online marketing ügynökségi referenciák

Pontvelem.hu
77 Elektronika
Abbott
Akadémia klub
Alfatours
Alpinbike
BBS Trend Bútoripari KFT
Biztonság guru
Bohém étterem
Bond Rt
BRKLYN
Dunyha étterem
Gólvonal bisztró
EFEB Felnőttképzés OKJ szakmai tanfolyamok Budapesten
GSK
Indi-Go
Junior Vendéglátó Zrt
Kidbútor
MVM Ovit
Nelson Flotta
New York Cafe
Novetex matrac
Pannon Yacht
P'art Café
Pannon Kincstár
Puskás pancho
Kékharmónia
Spider
Symbol étterem
Számalk
Terra Herba
Tóterasz
Felcsiki Turbo
Kék harmónia
Városliget Cafe
Városliget rendezvény
Wannabee

Kapcsolat

Komplex online marketing ügynükség – Marketing és PR tanácsadás 

15 éves tapasztalattal rendelkezünk az online marketing területén. Komplex online marketing tanácsadást nyújtunk, melybe többek között a keresőoptimalizált honlapkészítés, keresőmarketing, pr tanácsadás, média vásárlás, kreatív anyagok elkészítése, közösségi média marketing, CPC alapú hirdetés kezelés tartozik . Hosszú távú együttműködés esetén a marketing stratégiában meghatározott rendszeres feladatok mellett, személyes tanácsadást és konzultációt biztosítunk.

 

Ha szükséged van egy fiatalos, mégis nagy tapasztalattal és naprakész tudással rendelkező marketinges csapatra, vedd fel velünk a kapcsolatot!

 

Marketing Professzorok Kft.

2100 Gödöllő, Kossuth u. 13. 3./41.

25194535-2-13