Tippek AdWords hirdetéshez, amiket minden online hirdetőnek ismernie kell.

Tippek a hatékony AdWords hirdetéshez, amiket neked is ismerned kell

Mára már talán evidensnek tűnik, hogy az online élmények nagy része egy egyszerű kereséssel indul. Ez a keresés azonban legfeljebb csak a felhasználó számára egyszerű – a láthatóságért versengő online marketingesek valójában ádáz küzdelmet vívnak a színfalak mögött a felbecsülhetetlen értékű kattintásokért. Ha szeretnéd márkádat láthatóbbá tenni a kereső felhasználók számára, akkor érdemes elgondolkodni a fizetett, vagyis PPC (pay-per-click) hirdetéseken is. Erre a legjobb lehetőségeket a Google AdWords biztosítja, ami amennyire hatékony, annyira összetett is, főleg a kezdő hirdetők számára. A sikeres online kampányolás érdekében összegyűjtöttünk néhány tippet, amelyek kifejezetten AdWords felhasználóknak szólnak. Lássuk is őket!
 

AdWords tippek a hirdetéscsoport kiépítésére

Ne hanyagold el a negatív kulcsszavakat

A negatív kulcsszavak azok a szavak, amelyekre nem szeretnéd, hogy hirdetésed megjelenjen. A hirdetők gyakran kizárják például az „ingyenes” szót, mert ha ezt írja be egy felhasználó a keresőbe, akkor minden bizonnyal nem áll szándékában fizetni a termékért vagy szolgáltatásért, tehát nem egy potenciális ügyfélről van szó. Azért érdemes így „elrejteni” a hirdetéseket bizonyos felhasználók elől, mert így megakadályozhatod azokat a megjelenítéseket és kattintásokat, amik csak a hirdetési költségvetést emésztik fel, de biztosan nem hoznak majd profitot.

 

Távolítsd el a kulcsszó másolatokat

Sokan elfelejtik eltávolítani a másolt kulcsszavakat. A legtöbb cég azt feltételezi, hogy mivel csak önmagukkal versenyeznek, ezek a duplikált kulcsszavak nem zavarják meg a teljesítményüket. Azonban ez a módszer több hibalehetőséget is hordoz magában. Ha például csökkented a licitet az egyik ilyen kulcsszavadra, de elhanyagolod a többit, akkor nem biztos hogy észreveszed majd, hogy a Google mikor vált ezek között. A kulcsszó másolatok kiiktatása továbbá a teljesítmény nyomonkövethetőségét is megkönnyíti, mert sokkal átláthatóbbá és értelmezhetőbbé teszi az adatokat.

 

AdWords tippek a kampány megtervezéséhez

Legyen összhangban egymással a landing oldalad és a hirdetésed

Amikor egy felhasználó rákattint egy hirdetésre, akkor számít valamire, amit az ígér neki. A landing oldal feladata teljesíteni ezeket az ígéreteket. Fontos tehát, hogy olyan elvárásokat állíts fel hirdetéseiddel, amiknek eleget tudsz tenni landing oldaladon. Ha a landing oldalad nem felel meg az elvárásoknak, akkor nagy visszafordulási arányra számíthatsz (a legtöbben rövidesen elhagyják a webhelyed , méghozzá bármilyen interakció nélkül). Ezzel csak a költségvetésedet pazarolod, ráadásul a visszafordulások száma befolyásolja a weboldal keresőrangsorolását is.

 

Ha lehet, a hirdetés címsora egyezzen meg a landing oldal fő címsorával, hogy a felhasználók azonnal lássák, hogy jó helyen járnak. A legtöbb esetben ettől függ majd, hogy továbbra is érdeklődnek-e az oldal tartalma iránt.

 

Szűrj földrajzi helyre a pontosság érdekében

Az AdWords lehetővé teszi számodra azt, hogy hirdetéseidet csak bizonyos földrajzi helyekről (országok, települések, stb.) kereső felhasználóknak jelenítsd meg. Ez rengeteg cég, főleg a helyi ügyfélkört kiszolgáló üzletek és vállalkozások számára hasznos funkció. A nagyobb, nemzetközi cégek gyakran használják ezt a funkciót a különböző éghajlatú területek megcélzására.

 

Egy Debrecenben működő autószerelő műhely számára például felesleges, hogy hirdetései a Veszprémből kereső felhasználóknak is megjelenjenek. Ezzel – a negatív kulcsszavakhoz hasonlóan – számtalan felesleges kattintás megelőzhető.

 

AdWords tippek a hirdetések nyomonkövetésére

Kövess több mint egy célt, hogy tisztább képet kapj kampányaid teljesítményéről

Habár egyszerűbb módszer csupán egyetlen mérőszámot követni kampányonként (például a kattintások számát), a teljes képhez sokkal több szempontból kell folyamatosan vizsgálnod hirdetéseid teljesítményét. Így sokkal hamarabb láthatóvá válik majd, hogy hol van szükség javításokra, és mi működik kiválóan.

 

A kattintásokon kívül például kövesd figyelemmel, hogy a hirdetések hány érdeklődőt (lead) generálnak, hányan minősítettek ezen érdeklődők közül, és hogy mennyi bevétel gyűlik össze belőlük.

 

Tesztelj legalább két verziót a hirdetéscsoportok segítségével

Miután létrehozol egy hirdetést, nem szabad csak úgy magára hagyni. A legjobb az, ha rendszeresen visszatérsz hozzá és igyekszel minél több javítást végezni rajta, hogy fokozhasd teljesítményét. A legjobb módszer erre az, ha egy hirdetésnek több verzióját is elkészíted, és megfigyeled, hogy melyik teljesít jobban közülük.

 

Az A/B tesztekhez hasonlóan legalább két verziót érdemes futtatni egy hirdetésből (kettőt asztali böngészőkre, és kettőt mobilokra). Miután egyértelművé válik, hogy melyik verzió teljesít jobban, legyen az a következő viszonyítási alapod, és tökéletesítsd, vagy mérd hozzá más, új verziókhoz.

 

AdWords tippek a mobilos hirdetésekhez

Meglehet, hogy elég lenne csak egy kizárólag mobilokra designolt hirdetés

A mobil egyre több teret hódít magának a digitális világban, és már évek óta többen használják keresésre, mint az asztali számítógépeket. Elengedhetetlen tehát, hogy kampányaid elkészítésekor ezt a felhasználócsoportot is figyelembe vedd, hiszen megeshet, hogy több forgalomra számíthatsz tőlük, mint az asztali böngészőkben keresőktől.

 

Ha van egy olyan kampányod, ami komoly forgalmat (és bevételt) termel mobil eszközökről, akkor jó eséllyel megéri külön mobilos, vagy csak mobilos verziót létrehozni belőle. Persze ilyenkor az is fontos, hogy a landing oldal tökéletesen kompatibilis legyen minden mobileszközzel.

 

A mobilfelhasználók másféle kulcsszavakat használnak, mint az asztali keresők

A mobileszközök népszerűségének megállíthatatlan lavinája miatt a márkák számára kulcsfontosságú, hogy odafigyeljenek a mobilos keresések sajátosságaira, ha szeretnék megtartani jelenlegi pozíciójukat a keresőtalálati oldalakon.

 

Ehhez két fontos szempontot kell figyelembe venni:

 

A mobilos keresők általában rövidebb, tömörebb kifejezéseket használnak, mert ezeket gyorsabb és egyszerűbb bepötyögni a kisméretű képernyőkön. Mobilos hirdetések célzásakor tehát nem feltétlenül éri meg hosszú, komplikált kulcsszavakat és kifejezéseket megcélozni.

 

A mobilos felhasználók egyre gyakrabban veszik igénybe a hangalapú keresést, a bediktált kereséseket pedig általában nem úgy fogalmazzák meg, mint a begépelteket. Az ilyen hangos keresések legjellegzetesebb sajátossága, hogy sokkal inkább kérdésekként vannak megfogalmazva, mint egymás mellé írt kulcsszavakként (hiszen a kérdések sokkal természetesebbek a hétköznapi beszélgetésekben is).


Oszd meg!   

Legújabb cikkeink

Naprakész, friss hírek az online marketing világából


Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!